Har du brug for oprydning i din virksomhed, så kan erhvervsoprydning være løsningen. Oprydning i virksomheden kan give gladere medarbejdere samt gladere og mere loyale kunder. Når der er ryddet pænt op, er det også nemmere for en rengøringsassistent at gøre rent. 
Uanset om det er arbejdspladsen i virksomheden eller i hjemmet, du har brug for hjælp til oprydning, så hjælper jeg dig gennem processen lige meget om du er gået i gang eller ej. Jeg har hjulpet flere virksomheder i Gjern, Silkeborg og Aarhus, men jeg kører også gerne længere væk mod betaling af transportudgifter. 

Få hjælp af en oprydningskonsulent til erhvervsoprydning

Som oprydningskonsulent kan du få min hjælp til professionel erhvervsoprydning. Jeg er certificeret i KonMari-metoden af Marie Kondo og har hjulpet mange forskellige kunder med oprydning. Jeg har både hjulpet private kunder, erhvervskunder og kunder i det offentlige og de oplever alle mere overskud i hverdagen og orden og system i deres ting. 

Erhvervsoprydning hos små og store virksomheder

Jeg tilbyder erhvervsoprydning for virksomheder i alle størrelser. Jeg kan hjælpe med oprydning i områder som kontor, lagerrum, værksteder, venteværelser og mange andre steder. Uanset størrelsen på hjemmesiden kan oprydning hjælpe til orden i alle ting, så alle ved hvor tingene er og nemt kan lægge det på plads, når tingene har været i brug. 

Kontakt mig for en uforpligtende snak om erhvervsoprydning

Vil du vide mere om, hvad erhvervsoprydning kan gøre for din virksomhed? Så tøv ikke med at kontakt mig til en snak om, så du kan få afklaret, hvordan erhvervsoprydning kan hjælpe dig virksomhed. Snakken er naturligvis helt gratis og uforpligtende. 
Du kan kontakte mig ved at ringe på telefon 26 27 43 77 eller sende en mail til mirjam@rydheltop.dk. Du er også velkommen til at udfylde vores kontaktformular og så vender jeg tilbage på din henvendelse hurtigst muligt.


Konmari-metode til mindre rod styrker også økonomien

Hos XL-Byg Tømmmergaarden i Gjern har de med konmari-metoden fået mere styr på lageret og bestiller nu sjældent for meget hjem  

Mirjam Madsen, til højre, hjælper XL-Byg Tømmergaarden i Gjern med at rydde op efter konmari-metoden. Byggemarkedschef Lene Chüsler kan kun se fordele i, at alt nu har fået en fast plads på lageret, der gør, at det er langt lettere at have overblik over alle varene. Foto: Jakob Stigsen Andersen

Orden Alt har nu fået sin plads på lageret hos XL-Byg Tømmergaarden i Gjern.

Plæneklippere står samlet ét sted, kasser med lige dén type værktøj står sammen på hylden og helt øverst oppe i flere meters højde, kan man skimte, at alle kasser har fået et navneskilt på. Der er ikke længere noget, der kan gemme sig. Blive væk, glemmes eller bestilles for meget hjem af alene på den baggrund.

Årsagen er, at medarbejderne i XL-Byg Tømmergaarden i Gjern er blevet bedre til at rydde op med hjælp fra Mirjam Madsen, der bruger konmarimetoden, der er en populær oprydningsmetode i store dele af verden - især Japan og USA.

Byggemarkedschef i XL-Byg Tømmergaarden, Lene Chüsler, er glad for metoden og særligt effekten:

- Det var ikke, fordi vi aldrig ryddede op før, men nu har vi fået en bedre metode til, hvordan vi kan få det hele mere i system. At det er vigtigt, at alt har fået en fast plads. Før kunne vi eksempelvis godt stille grill og plæneklippere der, hvor der lige var plads, når de kom ind på lageret, siger hun og fortsætter:

- Og den forandring kan vi mærke - også på økonomien. For det er alt for dyrt at bestille for mange varer hjem af det samme, hvis det måske bare står og putter sig bag ved noget andet øverst på en hylde eller flere forskellige steder på lageret. Og det er også for dyrt at have noget stående, der ender med at udgå, fordi vi ikke ved, vi har det. Nu er der et bedre overblik.

Rydder op sammen

Mirjam Madsen er kommet hos XL-Byg Tømmergaarden i Gjern med jævne mellemrum siden begyndelsen af året. Det er ikke sådan, at hun bare gør oprydningsarbejdet, men hun hjælper og vejleder, så man i et samarbejde får fundet ud af, hvordan det er bedst at organisere sig. Så alt får en plads. - Lige nu har jeg en opgave her med at få styr på et mindre lagerrum, hvor det roder. Det er et meget typisk rum i en virksomhed, hvor gamle reklamer blandt meget andet ligger i stakke. Men i virkeligheden har XL-Byg måske kun brug for ét eksemplar af hver udgave i stedet for 25, siger Mirjam Madsen og fortsætter:
- Ingen ved rigtigt, hvad der gemmer sig på hylderne eller tager ansvar for sådan et rum, så der er nok meget, der generelt kan smides ud. Det bliver helt sikkert rart at få overblik, når der også kommer små sedler på hylderne og mapper med kun det, der skal bruges i fremtiden.

Det smitter af hjemme

For byggemarkedschef Lene Chüsler har det også på det private plan været en øjenåbner at stifte bekendtskab med konmari-metoden: - Jeg har en kælder derhjemme, som jeg truer med, at jeg skal i gang med at rydde op i efter den her metode. Det er egentlig en meget simpel tankegang bag oprydningsmetoden, men det virker bare at rydde op i én kategori ad gangen og give alt en fast plads - og spørge sig selv, hvor glad lige den ting gør en. Om den kan undværes.

I øjeblikket kommer Mirjam Madsen hos XL- Byg Tømmergaarden i Gjern hver tirsdag og torsdag. Her hjælper hun med at organisere butik og lager efter konmari-metoden og følger op på det, der allerede er gjort.


“Hvad har oprydningen betydet for dig, her to år efter den helt store oprydning?”

Se ni af svarene fra de ansatte i  XL-byg her:

Det er rart, at det er overskueligt. Det fremmer glæden ved arbejdet.

Nemmere at finde varer i varemodtagelsen. Flottere butik generelt. Mere glæde og mindre frustrationer.

Der er ikke så meget flimmer for øjnene. Lettere at finde tingene.

God oprydning giver en mere effektiv arbejdsdag.

Det gør dagen dejlig. Og det er skønt at arbejde i.

Bedre overblik. Hurtigere arbejdsgange. Større tilfredshed i dagligdagen.

Godt arbejdsmiljø.

Øget arbejdsglæde. Mere stolthed over vores forretning.

Det er rart at alle er enige om systemerne, på den måde oplever kunderne den samme service hver gang.

 

Spørgeundersøgelse ifht. rod og orden. 23 personer har svaret.       
Delt ud første gang i XL-byg, Tømmergaarden i Gjern dec. 2017 og igen præcist to år efter.

SÅ FØLGENDE ER ET GLIMRENDE FØR OG EFTER PÅ OPRYDNING I TAL.

1; Hvor rodet er der nu der hvor du arbejder?  Sæt et X

1 ingen rod                                 10 meget rod  

1---2---3---4---5---6---7---8---9---10               

SVAR FØR: 7

SVAR NU: 3

 

2; Hvor meget tid bruger du på at lede efter ting om ugen?

SVAR FØR: samlet 56 timer om ugen

SVAR NU: samlet 18 timer om ugen

 

3; Hvor mange gange på en måned bestiller du en vare som det viste sig allerede var på lager?

Antal gange.

SVAR FØR: 46 gange om måneden.

SVAR NU: 15 gange om måneden.

 

4; Hvor meget bliver dit humør/arbejdsglæde påvirket af rod?  Sæt et X

1 lidt                                           10 meget  

1---2---3---4---5---6---7---8---9---10                            

SVAR: FØR 7     

SVAR: NU 7

 

5; Hvor ofte oplever du at en kunde lægger mærke til at det roder?

F.eks. når du skal lede efter en vare som er lagt til side/bestilt hjem eller bliver spurgt efter?

______ gange om ugen.

SVAR FØR: ca. 69 kunder om ugen.

SVAR: NU ca. 15 kunder om ugen

Orden i Tømmerhandlen, XL Byg

”Mirjam har god forståelse for forretningen, og byder ind med systemer og arbejdsgange, som bidrager positivt til hverdagen. Mirjam har ikke branchekendskab, men formår at stille de rigtige – og ”frække” spørgsmål” – som bidrager til bedre bundlinje.

Udover orden og arbejdsgange, har Mirjam også fokus på kundetilfredshed og godt arbejdsmiljø for personalet. Mirjam byder ind med stor energi og gennemslagskraft, og er god til at få personalet med i processen. En god investering, som har kort tilbagebehandlingstid."

– Direktør Kurt Buhl, Tømmergaarden, Gjern – En del af XL Byg

Udtalelse fra Combitherm, Morten Hansen, Regional Sales Manager

1; Hvordan havde du det med dit skrivebordsområde før jeg kom?
"Det var for rodet og uoverskueligt, havde lidt opgivet, kunne ikke rigtig huske hvor tingene lå, alt for meget gammelt var gemt"

2; Hvad syntes du om måden jeg hjalp dig på?
"Superfin personlig rådgivning, fik flere info end forventet, vi gik godt i spænd den dag."

3; Hvordan har du det nu her bagefter med dit skrivebord?
"Jeg føler at jeg har et bedre overblik i skrivebordsområdet, er glad for at det ikke roder, det giver et andet indtryk, jeg vil helt klart forsøge at holde denne stil fremover
Jeg har talt med Morten her ca. tre måneder efter, og det system han fik den dag jeg var forbi, holder endnu. Han nyder enkeltheden, og det overskud hans orden og system giver ham.”